torsdag 8 maj 2008

golvås och fisk

Efter att ha slängt ut ett antal hinkar med jord från golvet i köket, började vi fylla på med nytt grus och stenmjöl kring åsarna. Original domkraften till Toyota fungerade fint till att lyfta golvåsarna så pass så vi fick in nya stenar. Förhoppningsvis kommer dom här att ligga kvar ett tag. Golvet är riktat och sviktar inte när man går på det längre. Nu är det snart dags för att snickra…



Björklöven är större än musöron och abborren borde nappa fint såhär års. Olle och jag tog och ner till sjön framåt 8 snåret efter ett renoverings pass. Det vakade fint och ett antal gäddor drog från stranden direkt när vi kom. På första kastet fastnade jag i den grunda bottnen, drog mig lös efter ett antal minuter, han knappt börja veva igen förrän en gädda hoppade på min stackars jigg och bet av linan. Troligtvis en 2-3 kilos yster vårlekare som hade tur att linan redan var försvagad efter bottenkänningen.
Men det tog inte många minuter förrän jag fick upp både en gädda och en abborre. Dom var ljusa och fina, vilket bådar gott inför sommarens fiskeäventyr. jag rädd att jag kommer spendera mycket tid vid sjön i sommar.




kanske är det på dessa stenar som bryggan kommer ligga!

/Nisse

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt galet vad ni grejar!! Måste vara underbart att ha så pass fria händer och inte behöva bo där undertiden ( och inte ha barn,...) Man blir riktigt avis, det syns ju redan låång väg att slutresultatet kommer bli fantastiskt! Här hemma slänger vi mest ihop allt så att vi ska orka leva här ett tag till. Kanske inte lika inspirerande,... Måste komma och hälsa på snart känner jag och kolla in stället. Ja,..och er oxå såklart. Puss på er!

Mym